The Crazie

My photo
I'm Just nothing for U guys , But U Guys Are Everything for me~ :) Born on June 15. Single but Not available.

Status

☑Single ☐ In relationship
☑Not Available ☐ Available

I HAVE THOSE THING CALL tumblr
http://fanaticforlove.tumblr.com/

Thursday, March 17, 2011

Bahasa Baru !!

Hahahahahahaha~ hellow~
Ini post 18SG~ sebab menggunakan bahasa yg luar biasa dan kasar~
Okey ~ nie semua bahasa yg aku dengar dari mulut rakan2 aku r ~ Perhh~ kawan aku mmg serius ramai~ bkan na bohong r atau riak~ tu r ak kadang2 slalu kluar waktu malam nie~ cz derang kerja siang2 ~ then malam bru hangout~ tambah2 aku cuti nie~ aku sbnarnya xna kluar~ tp nnt derang tacing ~ yer r~ masa derang amik STPM dulu aku ajak derang kluar ~ then skrg derang revenge kat aku blik r~ so, aku ikut r~ hahaha~ tp serius r ramai~ Ada dari Kota Wira tuuu , BJ, Kamunting, Kg. Pinang,Kg, jana and so,on~ cuba korang pk 1 tmpat 5 orang mmbe aku kat sana~ dah 25 orang skali lepak~ tp slalu bkan semua yg kluar ~ 5~6 orang je~
hahaha~ ops~ da lari topic~
aku sebenarnya na citer tentang BAHASA nie~ gila byk bahasa baru aku dengar yg kadang aku pun xpaham~ advance giler~
okey!! aku list ~ tp bahasa dya luar biasa and 18SG r.
aku list ja~ xbubuh maksud ~ sbab aku pun ragu2 meaning dya apa~
  • Paras: digunakan secara gabungan ayat bersama perkataan yg lain. cth: Giler tul awek tu~ Paras berganda der!!! , Woi!! ang duk wat save paras apa nie~
  • Baru a Alam : digunakan untuk mengutuk orang lain . cth : Pilak ang la wei duk bunuh aku, baru a Alam tul.
  • Pilak: Digunakan untuk mengutuk atau mengkejikan orang lain. cth : ang nie perangai macam pilak tul r.
  • Berganda: Ia digunakan seperti men'doule'kan kekejian seseorang itu. cth : Ang nie totally baru a Alam paras berganda tul r~ juai ang kat keling botoi bru ang tau.cittt!!
  • citt!!: Digunakan ketika marah and saja saja dengan perumpamaan menggantikan ludah. cth : citt!!, ang kalo goreng orang no 1. perangai mcm sengoih!!
  • Kapiaq dan LakNat : benda ini sering digunakan untuk memangkah individu bukan beragama Islam.
    cth: Woi ,cina tuh duk bunuh aku , kapiaq tul ,ang tgu jap aku LakNat dya! bru dya tao sapa Kita
  • Okey , mmg banyak Lagi ayat2 yang advance untuk diceritakan ~ tp aku penat dah taip~ bhahaha~ nnt2 ~ kita lepak ner2 korang derang la perbualan sahabat2 ku itu~ :D yeah!!  
aku pun dah rasa ngantuk nie~ tambah2~ time nie na ujan plak~ mendung ja~ better i make some revive dulu~ then kita take nap for awhile~ btw~ HP aku okey da~ :p ~ tp stil!!! aku nak bli hp nokia tuH~ na bg sama ngan dak th~ cute gak ~ :D


1 comment:

nazrin_matrock said...

hahah..bhasa2 perok+keyL

★Kau Bagai Bintang★

BintAng,

Kau Bagai Lampu yang menyuluh kegelapan malam

Menemaniku dalam keangkuhan malam yang gelap

Membunuh kegelapan malam.

Bintang,

Kau Bagai musik yang memecah kesunyian ,

Menghibur diriku dalam kesunyian malam yang suram

Meriuhkan kepahitan malam.

Bintang ,

Kau Bagaikan penyembuh yang mengubati keperitan malam

Megubatiku dikala luka dimala...

create by ADAM a.k.a pencinta BINTANG


Popular Posts

Blog Archive